Oferta
Zakres oferowanych usług obejmuje:
Operaty szacunkowe wykonuje się dla następujących celów: zabezpieczenia wierzytelności kredytodawcy, określenia wartości bankowo-hipotecznej, sprzedaży, zamiany, ustalenia opłat (określenie wartości nieruchomości dla ustalenia opłaty adiacenckiej, opłaty planistycznej oraz opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu).
Dokumenty:
Podstawowe dokumenty niezbędne do wykonania wyceny
dla rynku wtórnego
– numer księgi wieczystej
– dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny, umowa kupna-sprzedaży, darowizny, postanowienie spadkowe)
dla rynku pierwotnego
– kompletna umowa deweloperska
– kosztorys budowlany w przypadku wyceny nieruchomości po jej wykończeniu.
– numer księgi wieczystej ( w przypadku, gdy lokal ma założoną księgę wieczystą)
– numer księgi wieczystej dla gruntu, na którym znajduje się budynek z wycenianym lokalem
– zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu (zawierające m.in. informacje komu przysługuje prawo do lokalu oraz podstawowe dane na temat lokalu – powierzchnię użytkową, położenie na piętrze)
– podstawa nabycia prawa do lokalu (przydział lokalu)
– numer księgi wieczystej
– wypis z ewidencji gruntów i budynków
– pozwolenie na budowę, pozwolenie na użytkowanie lub potwierdzenie zgłoszenia budynku do użytkowania
– dokumenty techniczne zawierające ogólną charakterystykę zabudowy wraz z parametrami technicznymi, opisem konstrukcji oraz rzutami poszczególnych kondygnacji
– ewentualnie wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy
dla rynku pierwotnego
– kompletna umowa deweloperska
– kosztorys budowlany w przypadku wyceny nieruchomości po jej wykończeniu
– numer księgi wieczystej
– wypis z ewidencji gruntów
– mapa geodezyjna (zasadnicza lub podziałowa)
– ewentualnie wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy
Lista dokumentów niezbędnych do wyceny ustalana jest każdorazowo po dokonaniu oględzin nieruchomości oraz ustaleniu zakresu i celu wyceny. Podstawowe dokumenty to:
– numer księgi wieczystej
– wypis z ewidencji gruntów i budynków
– pozwolenie na budowę, pozwolenie na użytkowanie lub potwierdzenie zgłoszenia budynku do użytkowania
– dokumenty techniczne zawierające ogólną charakterystykę zabudowy wraz z parametrami technicznymi oraz rzutami poszczególnych kondygnacji
– ewentualnie wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy
– umowy najmu gdy nieruchomość jest wynajmowana